8442 alan yritystä valmiina töihin
Kotisivut, verkkokaupat, logon suunnittelu ja paljon muuta...

Usein kysytyt kysymykset - Ammattilaiset


Haluan tarjota palvelujani asiakkaillenne, miten Nerot.fi auttaa minua?
Nerot.fi verkkopalvelussa tavoitat helposti potentiaalisia asiakkaita, jotka etsivät tarjoamaasi palvelua. Sen sijaan, että joutuisit käyttämään aikaa ja rahaa asiakkaiden etsimiseen verkossa, voit keskittyä markkinoimaan palveluitasi suoraan asiakkaille joiden tiedät olevan kiinnostunut palvelun ostamisesta.
Mitä palvelun käyttö maksaa?
Täydellisen palveluhinnaston löydät täältä.
Minulla ei ole Y-tunnusta, voinko työskennellä palvelun kautta?
Sinulla täytyy olla Y-tunnus jotta voit jättää tarjouksia palvelussamme. Tämä sen vuoksi, että voit laskuttaa asiakkaitasi. Jos sinulla ei ole Y-tunnusta voit laskuttaa kätevästi esim Ukko.fi:n kautta.
Laskutan Ukko.fi:n kautta, voinko toimia ammattilaisena?
Kyllä. Merkitset vain profiilisi Y-tunnus kohtaan Ukko.fi:n Y-tunnuksen. Muuten toimit palvelussa täysin samalla tavalla kuin muutkin ammattilaisemme.
Miten voin laskuttaa työt, jotka olen hankkinut Nerot.fi -palvelun kautta?
Nerot.fi ei tarjoa toiminallisuuksia toimeksiantojen laskuttamiseen.
Suosittelemme käyttämään laskujen lähettämiseen esim. Verkkolaskut.fi-palvelua.
Entä jos toimeksiantaja ei maksa laskuaan ajoissa tai pahimmassa tapauksessa ollenkaan?
Nerot.fi ei ota kantaa laskujen maksamiseen tai perimiseen. Saatamme ainoastaan osapuolet yhteen.
Miten jätän tarjouksen?
Tarjouksen jättäminen onnistuu näillä ohjeilla.
Mitä tarkoittaa ALV-kenttä tarjouksen jättölomakkeessa?
Osa palvelumme ammattilaisista työskentelee sivutoimisena ja vuositulojen jäädessä alle tietyn rajan he voivat laskuttaa työnsä ilman arvonlisäveroa. Tämän takia tarjouksen jättölomakkeessa kysytään kumpi ALV tarjoukseen lisätään.
Paljonko tarjouksen jättäminen maksaa?
Täydellisen palveluhinnaston löydät täältä.
Voinko olla suoraan yhteydessä tarjouspyynnön jättäjään?
Voit olla suoraan yhteydessä tarjouspyynnön jättäjään. Suosittelemme kuitenkin kommunikoimaan käyttäen palvelumme toimintoja koska tällöin tiedot arkistoituvat ongelmatilanteiden varalta.
Miten voin muokata jättämääni tarjousta?
Jättämääsi tarjousta ei pysty jälkikäteen muokkaamaan. Voit ainoastaan tehdä uuden tarjouksen ja poistaa vanhan.
Voinko liittää tarjoukseen liitetiedostoja?
Tarjoukseen pystyy laittamaan vain tekstiä. Voit kuitenkin laittaa tarjoukseen linkkejä ulkopuolisiin tiedostoihin jos haluat liittää sen mukana tiedostoja.
Miten voin perua jättämäni tarjouksen?
Jättämäsi tarjouksen pystyt perumaan menemällä tarjouspyyntösivulle ja avaamalla oman tarjouksesi tiedot. Tarjouksen lopussa on toiminto tarjouksen perumiselle. Tästä lähetämme sähköposti-ilmoituksen tarjouspyynnön jättäjälle.
Miten voin esittää lisäkysymyksiä tarjouspyyntöön?
Voit esittää julkisia lisäkysymyksiä tarjouspyyntöön kommentoimalla sitä tarjouspyyntösivulla.
Voinko keskustella tarjouspyynnön tekijän kanssa yksityisesti?
Kyllä. Voit keskustella yksityisesti tarjouspyynnön jättäjän kanssa kommentoimalla omaa tarjoustasi sen jälkeen kun olet jättänyt sen. Tämä tapahtuu avaamalla tarjouksen lisätiedot sivu.
Työt on tehty, miten tarjouspyyntö suljetaan?
Tarjouspyynnön sulkeminen lähtee tarjouspyynnön jättäjän puolelta. Hän voi sulkea tarjouspyynnön kun työt on suoritettu. Samalla hän päättää haluaako antaa sinulle suosituksen vai ei. Tämän jälkeen saat sähköposti-ilmoituksen, jonka ohjeilla pääset sulkemaan tarjouspyynnön.
Mistä näen avoinna olevat tarjoukseni?
Avoinna olevat tarjouksesi näet Oma sivultasi Toimeksiantojen yhteenveto listasta. Lähetämme myös viikottain koosteen avoinna olevista tarjouksistasi, jotta pysyt paremmin ajan tasalla.
Kuinka kauan palveluun tekemäni tarjoukset ovat voimassa?
Ellet määrittelet tarjoukseesi erikseen voimassaoloaikaa, ne ovat voimassa kunnes tarjous hylätään / tulee valituksi / poistetaan. Voit määritellä tarjoukseesi voimassaoloajan, sisällyttämällä sen tarjouksen loppuun.
Näkyykö palveluun jättämäni tarjous kaikille käyttäjille?
Tarjouksesta vain osa on julkista tietoa (hinta, suoritusaika ja luomisaika). Tarjouksen tarkempi sisältö ja sen tekijän tiedot näkyvät ainoastaan tarjouspyynnön ilmoittajalle.
En saa tarjouspyynnön tekijään yhteyttä, mitä teen?
Jos tarjouspyynnön tekijä ei reagoi tekemääsi tarjoukseen voit lähettää hänelle muistutuksen kommentoimalla tarjoustasi. Tästä lähetämme hänelle sähköposti-ilmoituksen.
Tarjoukseni tuli valituksi, mitä nyt tapahtuu?
Lähetämme sinulle sähköposti-ilmoituksen kun tarjouksesi tulee valituksi tai se hylätään. Sen jälkeen näet toimeksiantajan yhteystiedot tarjouspyynnön sivulla ja voit olla häneen yhteydessä haluamallasi tavalla.
Miten palvelun käytöstä muodostuvat maksut veloitetaan?
Keväästä 2016 lähtien palvelussa on käytössä korttimaksut, jotka ovat automaattisesti voimassa kaikissa uusissa jäsentilauksissa. Ensimmäisen korttimaksun yhteydessä korttitiedot tallentuvat käyttämämme ulkopuolisen maksuvälittäjän tietoihin, jotta toistuvat kuukausiveloitukset voidaan tehdä kortilta automaattisesti. Korttitietoja ei tallenneta Nerot.fi-palveluun vaan salassa pidettävät tiedot ovat kaikki tallessa ja turvassa maksuvälittäjämme palvelussa.
Mistä näen kortilta tehdyt veloitukset?
Kortilta veloitetut laskut näkyvät normaalisti Laskut-näkymässä ja ne ovat myös tulostettavissa sieltä.
Saanko ilmoituksen kun kortilta tehdään veloitus?
Saat sähköpostitse aina ilmoituksen kun kortilta tehdään veloitus.
Miten poistan palveluun talletetut korttitiedot?
Tallennetut korttitiedot löydät Laskut-sivulta ja sieltä pystyt myös poistamaan kortin tiedot.

Keväällä 2016 on otettu käyttöön korttimaksaminen

Alla oleva ohjeistus koskee ainoastaan vanhoja käyttäjätilejä, joissa on vielä voimassa Maventa verkkolaskutus. Korttimaksaminen on automaattisesti voimassa uusissa jäsentilauksissa.


Miten palvelun käytöstä muodostuvat laskut toimitetaan?
Nerot.fi -palvelussa on käytössä Maventa verkkolaskutus. Saat laskusta ilmoituksen sähköpostitse, jossa näkyy laskun lähettäjän tiedot ja laskun eräpäivä. Viestissä olevaa linkkiä klikkaamalla pääset katsomaan laskun tietoja ja valitsemaan, haluatko hyväksyä tai hylätä laskun. Laskun hyväksymisen jälkeen pääset näkemään laskun maksutietoja sekä lataamaan laskun koneellesi haluamassasi muodossa (PDF tai XML).
Miten aktivoin verkkolaskutuksen Nerot.fi -palvelussa?
Oletuksena laskut toimitetaan sähköpostitse. Saat aktivoitua verkkolaskutuksen syöttämällä 'Oma sivullasi' oikeassa laidassa näkyvään laatikkoon verkkolaskutusta varten vaadittavat tiedot (OVT-tunnus ja operaattoritunnus).
Mistä näen avoimet laskuni?
Laskut muodostuvat Omalle sivullesi laskutus-osioon. Uusista laskuista lähetämme sinulle aina sähköposti-ilmoituksen, jotta pysyt niistä ajan tasalla.