Tulevan osuuskunnan sivusto, jossa verkkokauppa. Osuuskuntaa ei vielä ole rekisteröity
Kyseessä on kestävän hyvinvoinnin osuuskunta. (sivujen osoite lisätiedoiss). Osuuskunta tarjoaa loppuasiakkaille keho-mieli- henki yhteyttä tukevia hyvinvointipalveluita sekä tuotteita:
Palautumiseen, stressinhallintaan, henkiseen kehitykseen yms. liittyen.
• Valmennuksia, kursseja, koulutuksia, seminaareja jne..
Tuotteita esim.
• Julkaisuja, painotuotteita
• Käsitöitä, taidetta
• Hyvinvointituotteita
Kyseessä on ensin sivutoiminen business, mutta perusta tulee rakentaa niin, että kokonaisuudella on edellytykset kasvaa suureksi. Voidaan aloittaa jollain ratkaisulla, kunhan varmistetaan, että automatisointi, lisäosien lisääminen ja kehittäminen on mahdollista tulevaisuudessa
Sivusto on olemassa ( ei julkinen) Wordpress, jossa teema Werkstatt. Teemaa voi käyttää ulkoasuun tai olla käyttämättä. Sivustoa on alettu rakentamaan, mutta se on on hyvin kesken. Verkkokauppa on WooCommerce. Sille osiolle ei ole tehty mitään. Multi-vendor Marketplace voidaan rakentaa esim. Woocommercen valmiista palikasta. Mikäli se palvelee tarkoitusta. Sivustolle pitäisi rakentaa ja yhdistää myös verkkokurssi alusta. Hosting on Zonerilla.
I am Melody jäsenet saavat käyttöönsä sivuston palvelut ja voivat myydä tuotteitaan ja palveluitaan sekä tuottaa mm. kursseja. osuuskunnan tarjoamien sivustojen, verkkokaupan sekä kurssialustan kautta.
Osuuskunta ylläpitää keskitetysti verkkosivustoa, mutta jäsenet voivat käyttää sovittuja osioita itsepalveluna.
Osuuskunnalla on myös omia tuotteita ja palveluita myynnissä. Lisäksi jäsenistä voi rakentaa yhteisiä palveluita myytäväksi.
Osuuskunta tarjoaa jäsenilleen lisäpalveluna mahdollisesti markkinointipalveluita. Palvelut voivat olla sisällöntuottoon, valokuviin, videoihin tai mainontaan liittyviä palveluita.
Apua tarvitaan myös visuaaliseen ilmeeseen ja logon viimeistelyyn. Visuaalisuus erittäin tärkeää: Kaunis ja markkinasta erottuva visuaalinen ilme, selkeys, tyylikäs, arvokas, mutta helposti lähestyttävä, vahva kuvamaailma. Saa olla huumoria!
Tavoitteena on julkaista sivusto viimeistään helmikuussa 2021. Osuuskunta perustetaan Joulu- tammikuussa.
Esimerkkejä sivuistoista ja tyylistä:
www.taiko.art ( hakuominaisuudet tärkeitä, esim. kotimaisuus, ekologisuus, jne..)
https://www.biddytarot.com/ ( selkeä, paljon infrormaatiota fiksusti esiteltynä)
https://www.lilith.fi/ ulkoasu ei miellytä, mutta sivustolla on paljon elementtejä (esim. jäsenten omat kuvaukset), joita tulisi olla.
https://soniachoquette.net/ Kauniit sivustot, helppo käyttää
https://www.skullcandy.com/ ( verkkokauppa jossa persoonallinen tyyli). Vahvan visuaalisen ilmeen lisäksi tärkeää myös käyttökokemus. Useita toimijoita, mutta tyyli pitäisi näyttää yhtenäiseltä.
https://www.frankbody.com/eu/ Hyvä esimerkki persoonallisesta ja erottuvasta tavasta toteuttaa verkkokauppa
https://www.100percentpure.com/ Hyvä, selkeä