HUOM! AIKATAULU ON KIREÄ:
Tarjoukset viimeistään 31.1.2017 - valinta tehdään 2.2. mennessä
Pyydetyt elementit (logo, tunnus, typografia, värit) valmiina 13.2.
**********************************************************
(lisätietoja yhdistyksestä lisätiedoissa)
Yhdistyksen logo on iloinen, sympaattinen ja kuvaa hyvin toimintaamme. Visuaalisen ilmeen eri elementit tulee määritellä, jotta sitä voidaan hyödyntää ja varioida eri kanavissa. Lopputuloksen tulee näyttää yhtenäiseltä ja viestiä ammattimaisuudesta. Varainhankinnan kannalta yhdistyksen ilmeen tulee olla helpommin tunnistettava, jotta sitä voidaan hyödyntää esim. tukituotteissa ja yritysyhteistyössä. Lisäelementtejä, muunneltavuutta, raikkautta ja ILOA.
KOHDERYHMÄT:
• Potentiaaliset lahjoittajat – Toimintamme mahdollistetaan kokonaan avustuksilla ja lahjoituksilla, joten varainhankinta on tärkeä osa kaikkea tiedotustamme.
• Yhteistyötahot – Sairaaloille ja tukijoillemme haluamme viestiä ammattimaisesti, järjestäytyneesti ja korkealaatuisesti tehdystä työstä.
• Lapset – Lapsia haluamme aina ilahduttaa, oli ympäristönä potilashuone tai nettisivu. Itse asiassa haluamme ilahduttaa lapsia aina ja kaikkialla.
• Ystävämme – Kutsumme ystäviksi lapsia, jotka olemme joskus sairaalassa tavanneet. Ystäviin meillä on erityinen suhde ja toivomme, että sitä pystytään pitämään yllä, vaikka fyysisesti emme enää näkisikään.
KANAVAT:
• Nettisivu (osoite lisätiedoissa) → sivu-uudistus toteutetaan kevään 2017 aikana (WordPress)
• Facebook (osoite lisätiedoissa) – tärkein kanava päivittäisessä viestinnässä
• Instagram (osoite lisätiedoissa)
• Esite – Jaamme lapsille sairaaloissa, jossa on kuvia sekä perustieto toiminnastamme. Kortille toivotaan uutta formaattia (nyt 3 osaan taitetu A4)
• Muut painotuotteet – Peruslomakkeisto, julisteet jne.
• Uutiskirje – visuaaliset elementit MailChimpiin
UUDEN ILMEEN TULEE OLLA:
• Kevyt, iloinen, kekseliäs, raikas, kujeileva
• Skaalautuvuus eri kanaviin ja medioihin
• LAPSILLE, mutta ei liikaa. Meille tärkeitä ovat myös teinit. Ja ylilääkärit. Ja miljonäärit.
o Riittävän vakuuttava potentiaalisille lahjoittajille
o Riittävän leikkisä lapsille ja ystäville
o Riittävän uskottava yhteistyökumppaneille
• Värimaailmaan raikkautta ja vaihtelunvaraa. Toiveena on, että ilmeen perusväreinä ovat selkeät, kirkkaat värit – esim. päävärit. Ei mintunvihreää eikä lohenpunaista.
ELEMENTIT:
1. TUNNUS– voi ammentaa käytössä olevasta logosta, olemme avoimia ideoille. Kansainvälisten sisarorganisaatioidemme logoja on nähtävissä esim. (osoite lisätiedoissa) -sivun alareunassa.
2. LOGO – Tekstilogo voi olla vahvasti tyylitelty.
3. TYPOGRAFIA
4. Kuosit / Kuviot – selkeitä kuvioita logon ja typografian lisäelementteinä.
+ Graafinen ohje edellisten käytöstä