Tarjouspyyntö verkkosivu-uudistuksesta
Alallemme olemme keskisuuri toimija ja kävijöitä vuosittain on noin 30 000. Tavoitteena on kasvattaa määrää huomattavasti tulevaisuudessa. Olemmekin dynaaminen museo, ja edelläkävijä museokentällä monessa. Haluaisimme, että tulevaisuudessa myös verkkosivumme heijastavat tätä.
1. Uudistuksen tavoitteet
Wordpress-pohjaiset, responsiiviset nettisivut, joissa sisältöpäivitykset voidaan tehdä itse, julkaisualustaan liittyvät päivitykset ammattilaisella. Sivuja ei tarvitse integroida museon muihin järjestelmiin ja ne tulevat museon omalle palvelimelle.
Kohderyhmät: kävijät, koulut, taustayhteisöt ja yhteistyökumppanit
Tavoitteena käyttäjäystävälliset, selkeät, yksinkertaiset sivut, jotka houkuttelevat uusia kävijöitä museoon: tärkeänä osana asiakasviestintä ja vierailujen suunnittelu
Siivut toimivat myös palvelualusta: tietopalvelut, julkaisut, verkkokauppa. Kauppaa ei tarvitse luoda tai integroida sivuihin, pelkkä linkki siihen riittää.
Sivut toimivat selkeänä tietopankkina taustayhteisöille, yhteistyökumppaneille sekä rahoittajille. Sivuilta saa selkeän kuvan siitä, mitä museo edustaa ja mitä se tavoittelee.
Toivomme raikasta visuaalista ilmettä, joka ilmentää yleisötyömme lähtökohtia (helposti lähestyttävä, asiantunteva, innostava, ihmettelevä, tekniikka kuuluu kaikille)
Sivut pohjautuvat museon graafiselle linjaukselle, logolle ja valokuville (toimitetaan)
2. Toiminnallisuuksien toivelista
*näyttely-ja tapahtumakalenteri
*some feedit: Facebook, Instagram, Twitter
*linkit museon palvelualustoihin: kysy museolta, finna, arjenhistoria, blogi, Trafiikin verkkokauppa, Seinätön museo
*Integroitu karttapalvelu (Google maps)
Ja ei niin toiminnallinen, mutta ihana Banneri, josta löytyy perustiedot
3. Keskeisin sivuille tuleva sisältö
Sivuille tuleva sisältö muodostuu pääasiassa kuvista ja tekstistä, Jonkin verran mukaan mahtuu myös pdf-tiedostoja (esim. museon julkaisut, toimintamallit jne).
Sisältö voidaan jakaa karkeasti neljään eri pääkategoriaan viestintätavoitteen ja kohderyhmän mukaan.
info/tapahtumat/ajankohtaista:
Tämä tarkoittaa yleistä, ei-ryhmässä tapahtuvien museokäyntien suunnitteluun tarpeellista tietoa (esim. perhekävijät), kuten aukioloajat, hinnat, yhteystiedot, sijainti, näyttely- ja tapahtumakalenteri
Vierailun suunnittelu ryhmille:
Tämä pitää sisällään tarkempaa tietoa palvelutarjonnasta (kokoustilat, opastukset, mobiilipalvelut) sekä vierailusta itsestään (ohjeet ryhmille, saavutettavuus) - kohderyhmänä etenkin koulut sekä yritykset.
Museo kokonaisuutena:
Pääasiallisena kohderyhmänä ovat asiantuntijat, taustayhteisöt ja yhteistyökumppanit. Perustiedot museosta (missio, visio ja strategia) sekä kokoelmista, hankkeista, yhteistyöverkostoista sekä museota ylläpitävästä säätiöstä.
Näyttelyt:
Tarkempaa tietoa auki olevista näyttelyistä: mitä on auki ja koska. Tämän lisäksi hieman tietoa myös museomme ainutlaatuisesta entisöidystä teollisuusmiljööstä sekä tietoa eri rakennusten aukioloajaoista, mikä on toimintavuoteen sidottua.
Toimitamme seuraavan sisältömateriaalin:
Valokuvat
Tekstit
Visio, arvot, strategia
museon julkaisut pdf-tiedostoina
Graafinen linjaus
4. Ylläpito- ja tukipalvelut
Toivottu ylläpito koostuu julkaisualustan sekä sen lisäosien päivityksestä. Toivomme ratkaisua, jossa voimme itse tehdä sisältöpäivitykset (teksti, kuvat, mahdollisten pdf-tiedostojen lisäys).
5. Aikataulu
Tavoiteaikataulu on saada sivut tuotettua vuoden 2016 loppuun mennessä.
6. Budjetti
Projektin budjetti on 1800 euroa (sis alv.). Budjetti ei sisällä ylläpitoa, josta toivomme vielä erillistä tarjousta
7. Tarjoukset toivotaan 15.8.2016 mennessä.
Lisätietoja:
(yhteystiedot lisätiedoissa)
---
Valittu kotisivupaketti: Näyttävät responsiiviset kotisivut (alk. 1290e)
1. Ulkoasun tyyli
Kustomoitu
Sivujen pitää olla responsiiviset
2. Logo
Tarvitsen logon muokkausta sivuille sopivaksi
3. Sisältö ja julkaisujärjestelmä
Tarvitsen 10 sisältösivua
Tuotan sisällön itse ja haluan että te lisäätte sen sivuille
Tarvitsen julkaisujärjestelmän käyttööni
4. Lisäominaisuudet
Google Analytics