Vuoden laatuinnovaatio -kilpailu on järjestetty Suomessa vuodesta 2007 alkaen. Tänä vuonna (2015) kilpailuun osallistui jo yhteensä 218 innovaatiota 10 eri maasta. Ensi vuonna mukaan kilpailuun odotetaan osallistuvan yhteensä 13 maata. Kilpailun järjestäjä on (nimi lisätiedoissa), Suomalaisten organisaatioiden kilpailukyvyn kehittämiseen laatujohtamisen keinoin erikoistunut voittoa tavoittelematon yhdistys.
Kilpailun logona on pitkään toiminut ns. "timanttilogo", jota voi käydä katsomassa esim. täältä: (osoite lisätiedoissa)
Nyt logo alkaa olla aikansa elänyt ja kilpailun kasvaessa yhä suuremmaksi kansainvälisesti tarvitsemme logon, joka viestii kansainvälisyyttä, innovatiivisuutta sekä erinomaisuutta. Logon värimaailma on perinteisesti ollut kultainen okra. Värimaailmaa voi kuitenkin muuttaa tarvittaessa.
Logon ei välttämättä tarvitse olla Laatuyhdistyksen graafisten ohjeiden mukainen, mutta sen ei tulisi ainakaan sotia niitä vastaan. Ohjeet toimitetaan mahdollisen tilauksen yhteydessä.
Logoa tullaan käyttämään kaikessa kilpailun viestinnässä, eli verkkosivuilla, sähköpostimarkkinoinnissa, esitteissä sekä kilpailun erilaisissa ohjeistuksissa ja esityksissä. Logon käyttö on pääosin digitaalista.