Hei
Pyydämme Teiltä tarjousta uudeksi verkkokauppa sovellukseksemme.
Olemme ns. Mikroyritys. Toimineet jo vuodeta 1976 alkaen.
Meillä on ollut 10 vuotta verkkokauppa käytössä. Sivut eivät ole responsatiiviset.
Myyntituotteet ovat olleet melontaan liittyviä. Melonta on kausiluontoista joten lokakuun - huhtikuun välillä toiminta on lähes kuollutta, joten olemme poistaneet Paytrailin maksumahdollisuuksistamme parin vuoden käytön jälkeen. Kustannukset olivat suuremmat kuin niiden tuottama hyöty. ”Saksalaiseen tapaan” ennakkolaskulla maksaminen on toiminut hyvin.
Uutena tuoteryhmänä meille on tarjottu korkealaatuisten luomuelintarvike tuotteiden verkkokauppa myyntiä yksinoikeudella Suomessa.
Tähän vanha verkkokauppamme sivupohja ei taivu luontevasti, jossa valitaan useita tuotteita klikkaamalla toinen toisensa perään.
Ongelmaksi muodotuu myös paketin lähettäminen. Verkkokauppamme lähetyskulujen määrittely tapahtuu ainoastaan painon mukaan. Tähän ei ole voinut määrittää ylimääräisiä kuluja esim. Pitkän tavaran lähettämisestä tai pakkauskooltaan kookkaan, mutta kevyen tuotteen lähettämiseksi. Ja jos paino ylittää 35 kg, postin kuljetusmahdollisuus pitää pudota automaattisesti pois ja tilalle annetaan esim. Käyttämämme Schenkerin kuljetukset.
Tuotteiden hinta pidetään houkuttelevan edullisena, katteet on tarkoitus kerätä volyymilla. Tästä johtuen, varsinkin näin alussa, kuukausikustannusten suuruus on hyvin merkittävä ohjelmapohjaa valittaessa sekä sivupohjan toimivuus.
Unohtamatta lainkaan sitä, että olisi heti google optimoitu, mieluiten automaattisesti.
Toimivuusvaatimuksemme:
1. Kielivaihtoehtoja vähintäin kaksi, tai kolme (suomi, venäjä, ruotsi - tässä järjestyksessä)
2. 4 päätoimialaa, joista kahdessa on useampi alatuoteryhmä, ja niistä aukeaa tuotteet. Toiset kaksi päätoimialaa on ”melontakaluston vuokraus” ja toinen ”kirpputorimme”, johon ei tarvita maksumahdollisuutta (= käytettyjä kamoja, asiakkaiden sinne myyntiin ilmoittamia kamoja)
3. Vuokrauskalustoa on 15 kpl. Onko teidän sovelluksessa mahdollista, että asiakas itse merkitsee vuokrausajan ja siitä lähtee samantien lasku asiakkaalle? Samalla täyttäisi kalenterin, että kyseinen kajakki on varattu ne ja ne päivät, vapaa silloin ja silloin.
4. Kun tilaa paljon tuotteita, ”tyrkyttää esiin” että tilaa lisää, niin saat seuraavasta alennusta tai rahtivapaasti.
5. Määrittää automaattisesti lähetyshinnan pakkauskoon ja painon mukaan, ja valikko muuttuu sellaiseksi kuin tarvitsee.
6. Palveluun pitää kuulua sähköposti ja tilauksista tulee sähköpostiin heti ilmoitus.
7. Postitus”tarrojen” tulostus automaattisesti. Meillä on ollu tämä jo poistunut Prinetti käytössä. Uutta Smartpostia emme ole vielä käyttäneet.
8. Itse ”teemme” sivut ja täytämme sivut tuotteilla ja päivitämme ne uusilla tuotteilla ja poistamme näkyvistä ne tuotteet, jotka haluamme. Jos tarvetta, pyydämme apua. Edellisetkin sivumme teimme täysin itsenäisesti niiden rajoitusten ja vaatimusten mukaan, mitä alusta vaati.
9. Jos suinkin mahdollista, kuvat saisi automaattisesti skaalautuisivat vaadittuun kokoon. Tähän mennessä olen itse muokannut tuotekuvat erikseen tarvittavaan kokoon, jopa kuvannut suurimman osan tuotekuvistamme (valokuvaajan koulutus).