Hakukoneoptimointi (SEO)
Hakukoneoptimointi (SEO) on helppo kilpailuttaa Nerot.fi-palvelussa. Jätä tarjouspyyntö, välitämme sen ilmaiseksi yli 8000 kotimaiselle mainostoimistolle ja freelancerille. Vastaanota tarjouksia ja valitse sopivin.

1. Jätä tarjouspyyntö
Helppokäyttöinen lomake auttaa projektin määrittelyssä.
2. Vastaanota tarjouksia
Palvelun ammattilaiset ottavat yhteyttä ja tekevät tarjouksia.
3. Valitse sopivin tekijä
Tutustu tarjouksiin ja tekijöihin, valitse sopivin ja projekti voi alkaa.
Mitä on hakukoneoptimointi (SEO)?
Hakukoneoptimointi eli SEO (Search Engine Optimization) on prosessi, jossa pyritään parantamaan verkkosivujen näkyvyyttä hakukoneiden, kuten Googlen, tuloksissa. Tavoitteena on houkutella orgaanista eli maksutonta liikennettä sivustolle optimoimalla sisältöä ja teknisiä tekijöitä niin, että ne vastaavat hakukoneiden algoritmien vaatimuksia. SEO sisältää avainsanojen valinnan, sisältöstrategian, teknisen optimoinnin ja linkkirakenteen hallinnan.
Hakukoneoptimoinnin avulla pyritään myös parantamaan sivuston käyttökokemusta, sillä hakukoneet palkitsevat selkeitä ja hyvin toimivia sivustoja. Sivuston nopeus, mobiiliystävällisyys ja selkeä navigointi ovat olennaisia tekijöitä, joilla voi vaikuttaa hakukonesijoituksiin.

2010
perustettu
8 000+
Ammattilaisia
10 000+
Projekteja
Hakukoneoptimointi (SEO) tarjouspyyntöjä
Tarjouspyynnöistä on poistettu yksilöivät tiedot ja ne ovat esimerkkinä käyttäjien kilpailuttamista projekteista.
”Voin lämpimästi suositella Nerot.fi -sivustoa, sen kautta saa tarjoukset todella vaivattomasti ja vertailu on helppoa. Kannattaa kokeilla tarjouspyyntöä sivuston kautta, itse yllätyin erittäin positiiivisesti konseptin toimivuudesta.”
Hakukoneoptimoinnin vaiheet
Hakukoneoptimointi alkaa avainsanatutkimuksella, jossa selvitetään, millä hakusanoilla kohdeyleisö hakee tietoa. Näiden pohjalta luodaan sisältöä, joka vastaa hakukoneiden kriteereihin ja on kohdeyleisölle relevanttia. Tekninen optimointi, kuten sivuston nopeuden ja mobiiliystävällisyyden parantaminen, on olennainen osa SEO-prosessia. Lopuksi rakennetaan sivuston linkkiprofiilia lisäämällä ulkoisia linkkejä, jotka parantavat sivuston auktoriteettia hakukoneissa.
Hakukoneoptimoinnin hinta
Hakukoneoptimoinnin hinta voi vaihdella riippuen projektin laajuudesta ja kilpailutilanteesta. Perustason optimointi pienelle sivustolle voi maksaa 500–2000 euroa, kun taas laajat kampanjat voivat maksaa useita tuhansia euroja kuukaudessa. Hinta koostuu avainsanatutkimuksesta, sisällön optimoinnista, teknisestä SEOja linkkien rakentamisesta. Jatkuva SEO on pitkäaikainen investointi, joka maksaa itsensä takaisin lisääntyneenä liikenteenä ja parantuneena näkyvyytenä hakutuloksissa.