Yritysilmeen suunnittelu
Yritysilmeen suunnittelu on helppo kilpailuttaa Nerot.fi-palvelussa. Jätä tarjouspyyntö, välitämme sen ilmaiseksi yli 8000 kotimaiselle mainostoimistolle ja freelancerille. Vastaanota tarjouksia ja valitse sopivin.

1. Jätä tarjouspyyntö
Helppokäyttöinen lomake auttaa projektin määrittelyssä.
2. Vastaanota tarjouksia
Palvelun ammattilaiset ottavat yhteyttä ja tekevät tarjouksia.
3. Valitse sopivin tekijä
Tutustu tarjouksiin ja tekijöihin, valitse sopivin ja projekti voi alkaa.
Yritysilmeen suunnittelun vaiheet
Yritysilmeen suunnittelu alkaa yrityksen brändin ja arvojen perusteellisella ymmärryksellä. Ensin määritellään brändin perusviesti ja kohderyhmä, jotta visuaalinen ilme voi viestiä tehokkaasti yrityksen identiteettiä. Suunnitteluprosessi kattaa useita vaiheita: logon, värien ja typografian luomisen, graafisten elementtien kehittämisen sekä visuaalisten sääntöjen määrittelyn eri käyttötarkoituksiin.
Yritysilmeen suunnittelu vaatii myös käytännönläheistä lähestymistapaa, jossa otetaan huomioon kaikki yrityksen käyttämät viestintäkanavat, kuten verkkosivut, esitteet ja sosiaalinen media. Ilmeen on oltava monikäyttöinen ja toimiva eri ympäristöissä, jotta se tukee yrityksen viestintää kaikkialla.

2010
perustettu
8 000+
Ammattilaisia
10 000+
Projekteja
Yritysilmeen suunnittelun hinta
Yritysilmeen suunnittelun kustannukset vaihtelevat yrityksen tarpeiden ja projektin laajuuden mukaan. Ammattimaisen suunnittelijan tekemä yritysilme maksaa yleensä 1000–5000 euroa, riippuen siitä, kuinka paljon räätälöintiä ja suunnittelutyötä tarvitaan. Hinta kattaa usein logon suunnittelun, väripaletin määrittelyn, typografian valinnan sekä graafisten elementtien kehittämisen.
Jos yrityksesi tarvitsee myös verkkosivujen suunnittelua tai muita brändimateriaaleja, hinta voi nousta korkeammaksi. Yritysilme on kuitenkin investointi, joka maksaa itsensä takaisin pitkällä aikavälillä, kun se vahvistaa brändin tunnistettavuutta ja viestintää.
Case: Koko yritysilme uusiksi
Nahan jalostus, turkis- sekä nahkatuotteiden myyntiin erikoistunut yritys halusi koko yritysilmeen uusittavan. He olivat muuttamassa aputoiminimensä paremmin yrityksen nykyistä toimintaa kuvaavaksi. He jättivät tarjouspyynnön koko yritysilmeen suunnittelusta eli logo, kotisivujen päivitys(/uudet sivut), mainokset ym. Tarjouspyyntö keräsi 14 kpl tarjouksia, joiden keskiarvo oli 2216€.
Case: Palveluyritys haluaa uudistaa yritysilmettä
Vuonna 2009 perustettu palveluyritys halusi uudistaa ilmettä sekä olemassa olevien materiaalien päivityksen. Logo heillä oli valmiina. Päivitettävät materiaalit olivat: käyntikortti, lomakepohja (word), matka-, kulu- ja päivärahalasku (excel), esite 2kpl: A4 kolmeen osaan taitettuna sekä A5, tarjouspohja, työseloste / tunti-ilmoitus, hoito / palvelusopimus. Tarjouspyyntö keräsi 6 kpl tarjouksia, joiden keskiarvo oli 998€.
”Voin lämpimästi suositella Nerot.fi -sivustoa, sen kautta saa tarjoukset todella vaivattomasti ja vertailu on helppoa. Kannattaa kokeilla tarjouspyyntöä sivuston kautta, itse yllätyin erittäin positiiivisesti konseptin toimivuudesta.”
Yritysilmeen yksilöllisyys ja erottuvuus
Yritysilmeen suunnittelussa tärkeää on luoda visuaalinen identiteetti, joka erottuu kilpailijoista ja viestii yrityksen ainutlaatuisia arvoja. Yksilöllinen logo, harkittu värimaailma ja huolellisesti valitut graafiset elementit tekevät yrityksestä tunnistettavan ja houkuttelevan kohdeyleisölle. On tärkeää, että ilme on paitsi esteettisesti miellyttävä, myös brändin sanomaa tukeva.
Hyvin suunniteltu yritysilme luo selkeän erottuvuustekijän markkinoilla ja auttaa brändiä jäämään paremmin asiakkaiden mieleen. Ilmeen tulee olla ajaton ja muokattavissa eri käyttötarkoituksiin, jotta se tukee yrityksen kasvua ja laajenemista pitkällä aikavälillä.